Review: The Punisher S01E02

Review: The Punisher S01E02

Let op
: Deze review is onderdeel van The Binge, waar we samen met jou iedere dag een aflevering checken en bespreken. Staat dus vol met spoilers. Kom hier even terug als je hem gezien hebt.

Nu Frank Castle weer gewoon The Punisher is, laten we zijn depressie (hopelijk) een beetje achter ons, want dat eeuwige gejammer zoals we dat bij Iron Fist zagen daar zit ik niet een heel seizoen op te wachten. In de tweede aflevering komen er ook de nodige nieuwe mensen bij die een rol gaan spelen in het verhaal. Zoals Madani, een agente die is teruggehaald vanuit Kandahar, Afghanistan nadat daar ‘iets’ is voorgevallen. Al snel blijkt dat Frank daar ook iets mee te maken heeft.

Afghanistan

Frank was onderdeel van een unit die in dat land vocht. Dat er in die oorlog dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen dat wisten we al wat langer – en daar wordt hier slim op ingespeeld. Er is een Afghaanse politieagent gemarteld en gedood omdat hij geen informatie wilde geven over de zogenaamde terroristen-cel waar hij onderdeel van uit zou maken. Madani heeft daar een video van gezien en zodra ze er onderzoek naar ging doen werd ze op het vliegtuig gezet.

Dat brengt ons bij haar chef, waarvan het duidelijk is dat hij de opdracht heeft gekregen haar in het gareel te houden. Maar daar blijft het niet bij. Ineens is daar Karen, de ex-vriendin van Daredevil die ook een historie met The Punisher heeft. Net als Daredevil houdt Frank haar op afstand – en heeft zij blijkbaar iets met mannelijke superhelden die haar bleke schoonheid compleet negeren en haar in constante angst achterlaten. Zij helpt Frank om Micro te vinden – een hacker die hem heeft opgespoord en als enige buitenstaander weet dat The Punisher niet dood is.

Ain’t that a kick in the head

Micro heeft als doel de waarheid te achterhalen omtrent Kandahar. Hij heeft net als Frank zijn eigen dood in scene gezet en leeft ergens in een glazen koepel waar hij een livestream van zijn onwetende familie volgt. Volgens Micro is de politiechef inderdaad bezig om het voorval onder het tapijt te vegen. Voor The Punisher genoeg informatie; hij ziet het als een opdracht om de chef te ondervragen aka dood te maken. Met als gevolg de meest indrukwekkende scene tot nu toe. Onder begeleiding van Aint that a kick in the head krijgen we een serieuze vechtpartij voorgeschoteld die eindigt met de onvermijdelijke dood van de chef.

Het seizoen krijgt een beetje vorm. Madani, Micro en The Punisher krijgen een gezamenlijk doel in het achterhalen van wat er in Kandahar gebeurd is. Al vermoed ik dat de rol van Frank in die gebeurtenis groter is dan dat we nu weten. Ook een maatje van Frank uit het leger, Billy, wringt zich ertussen in een poging Madani te verleiden. Of andersom. Let’s go!